Help mee met de campagne!

Naast juridisch verzet en fysiek blokkeren (geef je op voor de alarmlijst!) willen we de komende maanden heel veel aandacht vragen voor de Lutkemeerpolder op verschillende gebieden. Gericht op de verkiezingen, maar vooral om het alternatief Voedselpark Amsterdam (voorheen Biopolder) brede bekendheid te geven. Dit plan willen we niet alleen verspreiden, we willen ook laten zien dat er heel veel draagvlak is in Amsterdam voor een groene polder. Dat doen we door mensen te vragen een ’toekomstdonatie’ te doen. Hoeveel heb jij er voor over om de plannen te realiseren? We willen en miljoen euro aan toezeggingen verzamelen om de gemeente mede te overtuigen.

Daar kunnen we alle hulp bij gebruiken. Dus heb je een paar uurtjes over, kun je iets wat wij zoeken, vind je de Lutkemeerpolder ook belangrijk, meld je aan: info@behoudlutkemeer.nl! Het liefst vrijwillig, maar voor sommige heel specifieke klussen is er ook een klein budget.

Webdesigner

Voor Voedselpark Amsterdam moet een campagne website komen. We maken gebruik van WordPress, er is al een huisstijl en wij verzorgen de content. We zoeken heel dringend iemand die al deze mooie plannen tot een toegankelijke en aantrekkelijke website kan maken.

Periode: komende weken. Geplande lancering 15 januari 2022
Tijdsinvestering: in overleg

Vormgevers

Er is een huisstijl en een boodschap, maar wie weet kun jij er een leuke postercampagne van maken? Of een flyer vormgeven of meedenken over het webdesign? We zoeken creatieve mensen met grafische ervaring die binnen de huisstijl campagne-onderdelen kunnen vormgeven. Vanzelfsprekend met ruimte voor eigen inbreng, we zijn gericht op samenwerking.

Periode: komende weken. Geplande lancering 15 januari
Tijdsinvestering: afhankelijk van de klus die je wilt doen

Social Media beheerder

Instagram en Facebook worden onze meest belangrijke online kanalen om Voedselpark Amsterdam te promoten. Wil jij helpen om één van deze accounts te beheren? Meedenken over geplande posts, slimme links, uitstraling, beeldmateriaal en activiteiten? Heel graag!

Periode: voorbereidend tot 15 januari 2022, campagne tot 16 maart 2022
Tijdsinvestering: gemiddeld 3 uur per week

Fondswerver

Ook deze campagne kost geld….Zie jij jezelf ca 3000,- bijelkaar werven bij fondsen? Meld je dan! (gewoon een donatie doen mag ook: zie onderaan deze nieuwsbrief)

Periode: direct tot einde campagne 16 maart 2022
Tijdsinvestering: 2 uur per week?

Plakker en/of verspreider

Posters in heel de stad. Kies voor de Lutkemeer. Achter ramen, bij bijeenkomsten in het straatbeeld. Na de lancering willen we echt overal zichtbaar zijn. Wil je een avond plakken, adressen langsfietsen of naar bijeenkomsten gaan? Welkom bij de verspreidclub!

Periode: 15 januari tot en met 16 maart 2022
tijdsinvestering: gemiddeld 3 minuten per poster..

Ronselaar

Het verhaal moet gonzen in de stad: ‘Voedselpark, daar wil je bij zijn’. Op markten, bij winkels, festivals (oh..), in de kroeg of het station: overal waar we mensen kunnen bereiken is er een gelegenheid om een toekomstdonatie te werven. Breng in kaart wat goede plekken zijn, verdeel deze onder de leden van het Ronselaargilde en hark die handtekeningen bijelkaar!

Periode: 15 januari 2022 tot en met 16 maart 2022
tijdsinvestering: een dagdeel per week ronselen

Debatbezoeker

Vraag jij je ook zo vaak af waarom men in hemelsnaam wil bouwen in de Lutkemeerpolder? Misschien ben jij dan de ideale debatbezoeker! Stel die vraag gerust aan potentiële raadsleden tijdens de komende verkiezingsdebatten. Je krijgt een gratis Behoud Lutkemeer t-shirt mee. Ben je begaan met klimaat, voedsel in de stad of biodiversiteit, schroom dan niet om Voedselpark onder de aandacht te brengen als goed alternatief.

Periode: nu tot en met 16 maart 2022
tijdsinvestering: avond per één/twee weken

Online ambassadeur

Buiten is het koud, dus kruip lekker achter je computer en promoot Voedselpark waar je kunt. Op discussiefora, in facebookgroepen. Reageer op artikelen, post berichten en breng zo onze mooie plan voor de Lutkemeerpolder onder de brede aandacht.

Periode: nu tot en met 16 maart 2022
tijdsinvestering: 4 uur per week (zelf in te delen)

Vrijwilligerscoördinator

Bovenstaand lijstje is niet mis. En hopelijk de tientallen aanmeldingen ook niet. Wil jij dit een beetje in goede banen leiden? Dus zorgen dat iedereen die iets wil doen ook op de goede plek terecht komt en de benodigde informatie krijgt. Dan kunnen we hopelijk jouw hulp ook heel goed gebruiken!

Periode: nu tot en met 1 maart 2022
tijdsinvestering: 6 uur per week (zelf in te delen)

De onbekende vacature

Wil jij iets doen wat wij nog niet weten maar jij wel. En draagt het bij aan de campagne? Laat het weten. Let op: dit is geen oproep voor ideeënbus. Ideeën hebben we genoeg. Wat we zoeken zijn handen. Mensen die de ideeën uitvoeren.

Reacties zijn gesloten.